Przejdź do głównej zawartości

„Gitara krok po kroku” Nick Freeth

źródło

Ostatnio wpadła w moje ręce książka „Gitara krok po kroku”, której autorem jest Nick Freeth. Jest to poradnik tematyczny, który mnie bardzo zaintrygował, bowiem od dłuższego czasu interesuję się nauką gry na gitarze. Z powodu pobyt w szpitalu mogłam jedynie przyswoić sobie teorię w tej dziedzinie, ale to też jest bardzo istotne.
W książce opisane są podstawowe techniki gry na gitarze elektrycznej i akustycznej – czyli dla każdego coś dobrego. Autor w bardzo przystępny sposób opisuje kryteria, którymi warto się kierować przy wyborze instrumentu oraz dodatków typu wzmacniacz, kostki, tuner gitarowy, futerał lub pokrowiec. Rozdział 2 jest zatytułowany „Zaczynamy!” i są w nim opisane porady dotyczące strojenia i uderzania, możliwość próby zagrania pierwszego, prostego akordu gitarowego i stopniowe zapoznawanie się z kolejnymi, aż po próbę zagrania pierwszego utworu. W tym miejscu są też opisane takie pojęcia jak faza dwunastkowa, akordy septymowe i riffy, blues w wersji ośmiotaktowej. Poruszona jest też kwestia wyboru pomiędzy graniem palcami, a kostką. Autor zadbał również o rady, które ułatwią grę oraz podpowiada, w jaki sposób można uzyskać lepsze brzmienie instrumentu. Książka zawiera fotografie, schematy oraz ponad 120 ilustracji, które ułatwiają odnalezienie właściwych akordów i dźwięków. Poradnik jest napisany zrozumiale, wszystkie zagadnienia są dokładnie opisane, co ułatwia laikowi, czyli osobie dopiero raczkującej w świecie muzyki gitarowej, na szybszą naukę. Polecam


Tytuł: „Gitara krok po kroku”

Autor: Nick Freeth

Wydawnictwo: Olesiejuk

Stron: 96

Okładka: Twarda

Cena: 19,99



Recenzja/opis

Dla:


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Dziennik cwaniaczka. Zezowate szczęście" - Jeff Kinney

Teraz napiszę o kolejnej książce dla milusińskich. Tym razem jest to „Dziennik cwaniaczka. Zezowate szczęście”. Autorem jest Jeff Kinney. Powieść ma nieco ponad 200 stron.

"Bankrut" - Nasza Księgarnia

Wydawnictwo Nasza Księgarnia zabrało się za spolszczenie gry Wheedle i dzięki temu z
Wrocławia do Warszawy przywiozłam karciankę Bankrut. Recenzję napisałam dopiero teraz,
ponieważ od razu wciągnęła mnie ta gra, a potem czas zabrała mi szkoła.

Pakiet trzech recenzji książek tematycznych - [„Wielka księga ogrodnika i działkowca” - Wolfgang Kawollek, „Encyklopedii małego ogrodu” - Andrew Wilson, „Ogród marzeń” - Agnes Pahler]

Oto przed Wami tekst, który jest recenzją aż trzech książek. Pozwoliłam sobie to połączyć, gdyż są to poradniki dotyczące podobnych zagadnień.
Wolfgang Kawollek jest technikiem ogrodnikiem. Wcześniej prowadził centrum ogrodnicze. Obecnie jest kierownikiem technicznym kompleksu edukacyjnego i hodowlanego dla studentów botaniki Uniwersytetu Kassel. Bierze czynny udział i świadczy wszechstronną pomoc w przygotowaniu oraz dalszym kształceniu ogrodników, jako wykładowca, referent, trener oraz specjalista i ekspert. Jest autorem licznych publikacji z zakresu ogrodnictwa i hodowli oraz uprawy roślin. W 1991 roku za wkład w literaturę przedmiotu otrzymał nagrodę niemieckiego towarzystwa Ogrodniczego, Deutsche Gartenbau-Gesellschaft.