Przejdź do głównej zawartości

"Żywi i umarli" - Nele Neuhaus

Poprzednio pisałam o powieści młodzieżowej autorstwa Nele Neuhaus. Teraz czas na innego typu jej twórczość, dzięki której pokochałam czytać kryminały. Chodzi o kolejny tom z serii "Gorzka Czekolada" - nosi intrygujący tytuł: "Żywi i umarli".

Jest to jak zwykle ponad sześćset stron znakomitej lektury, ale osobiście wolałabym jeszcze więcej tej przyjemności. Mam wszystkie kryminały Neuhaus na półce (z tego powodu musiałam zwiększyć liczbę regałów) i mam nadzieję, że doczekam się jej kolejnych dzieł.
Z czym tym razem przyszło zmierzyć się Pii Kirchhoff i Oliverowi Bodensteinowi, a także zespołowi policji kryminalnej?
Powieść rozpoczyna się miłym akcentem w życiu policjantki Kirchhoff. Zaplanowała romantyczny urlop na wyspach ze świeżo poślubionym małżonkiem. Niestety wkrótce w pracy sytuacja ulega zmianie, bowiem zostaje zamordowana żona lekarza transplantologa.
To tylko wierzchołek góry lodowej. Kilka dni później ma miejsce kolejne zabójstwo. To sprawka człowieka zwanego przez wszystkich Snajperem. Z biegiem czasu pojawiają się kolejne ofiary.
W wydziale policjanci są w większości na urlopie bądź zwolnieniu lekarskim. Pia nie chce zostawiać szefa ze sprawą kilku morderstw, więc decyduje się zrezygnować z urlopu i zająć się sprawą Snajpera.
Robi się naprawdę gorąco, gdy do różnych komisariatów docierają nekrologi zabitych sporządzone przez zabójcę, a policja nadal błądzi po omacku...
Okazuje się, że aktualna sprawa jest powiązana z inną sprzed 10 lat.
Co łączy obie sprawy i jak potoczy się śledztwo?

Książkę czyta się przyjemnie i szybko. Kilka rzeczy zwróciło szczególnie moją uwagę (dzięki pani Annie Heine nie mogę się obejść bez karteczek oraz ołówka do zaznaczania, to mój niezbędnik do poprawek redaktorskich - za co bardzo dziękuję i pozdrawiam). Chodzi o brak słów, liter, albo o literkę za dużo. Ostatnio dokładniej sprawdzam książki pod tym kątem. Chciałoby się powiedzieć kilka słów o zakończeniu powieści, ale Wam tego nie zrobię. Zachęcam do zapoznania się z tym dziełem literackim, po którym będziecie mieli ochotę na więcej. Więcej nie napiszę, bo za dużo ujawnię...

Recenzja dla:

Media Rodzina

Komentarze

  1. dotychczas miałam okazję przeczytać kilka książek tej autorki i powiem tak: byłam nimi zachwycona :) niedługo zacznę się rozglądać za tą pozycją w księgarniach :)
    serdecznie pozdrawiam i życzę udanych wakacji, zwariowana książkoholiczka ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

„Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań" - Radosław Swigon

Dziś przedstawię wam moją opinię o książce, która z pewnością przyda się maturzystom zdającym język angielski na poziomie podstawowym. Jest to „Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań”. Planuję zdawać z języka angielskiego na obu poziomach, ale na szczęście nie w tym roku. Radosław Swigon jest właścicielem wydawnictwa Enset i portalu edukacyjnego dla maturzystów. Zajmuje się również kampaniami reklamowymi, fotografią i spotami wideo oraz uczy angielskiego i przedmiotów zawodowych z informatyki.

"Charlotte i pierwsza miłość" - Nele Neuhaus

Po przygodach łowczyni nagród, czas na Charlotte i jej konia, który nazywa się Won Da Pie. To już czwarta część cyklu książek o dziewczynie kochającej konie, napisana przez Nele Neuhaus, która jest też autorką uwielbianych przeze mnie kryminałów. „Charlotte i pierwsza miłość” potraktowałam jako odskocznię od bardziej wymagających lektur, pogrążyłam się w lekturze dla relaksu. W tym tomie nasza Charlotte i jej koń, oprócz oczekiwania na przeprowadzkę do nowej stadniny, mają okazję wystąpić na pierwszych swoich zawodach. Jak im pójdzie? Dziewczyna również nawiązuje mocniejsze więzi z Katie oraz szczególną z Simonem, jednak kłóci się bardzo często ze swoją najlepszą przyjaciółką Doro. Znają się od dziecka, więc jest zaskoczona jej zachowaniem. Jednak Charlotte, mimo sprzeczek z Doro, nadal dzielnie walczy o stadninę i jej przyszłość. Grupa ludzi chce zmienić charakter stadniny na model skupiający się na jednej dziedzinie jeździeckiej. Na najbliższym zebraniu rady rozstrzygn

"Anielska" - Cynthia Hand

Anielska  to kontynuacja książki  Nieziemska  autorstwa Cynthi Hand. Na wstępie zaprezentuję krótkie streszczenie poprzedniej części. Główną bohaterką jest Clara Gardner. Dowiaduje się, że jest owocem miłości swojej matki i ojca, który okazał się być aniołem. Z tego powodu ma nadnaturalne moce i jest anielitką. Poznaje sekret, że każdy anielita musi w swoim życiu wykonać powierzone mu zadanie, a wskazówki śnią się w nocy lub są przekazywane podczas wizji na jawie. W pierwszej części dziewczynie nie udaje się wypełnić swojej misji, a przystojny Christian Presccot, któremu miała uratować życie, okazuje się anielitą. źródło