Przejdź do głównej zawartości

„Osobliwy dom Pani Peregrine” - Ransom Riggs

Osobliwy dom Pani Peregrine” to książka, której do niedawna nie brałam pod uwagę w kategorii ' do przeczytania'. Przeglądałam jednakże stronę wydawnictwa w poszukiwaniu nowości do przeczytania i natknęłam się tam na kontynuację powieści „Miasto Cieni”. Przeczytałam opis i stwierdziłam, że muszę przeczytać całość. Tak się złożyło, że wydawca miał jeszcze pierwszy tom i spokojnie mogłam zacząć moją przygodę w rzeczywistości stworzonej przez Ransom'a Riggs'a.


Ransom Riggs to amerykański pisarz, który zadebiutował właśnie „Osobliwym domem Pani Peregrine”. Jest to powieść przeznaczona dla młodzieży, ale czy tylko? To pytanie, na które odpowiedź padnie troszkę dalej w mojej recenzji.

Po przekartkowaniu stron powieści treść wydała mi się trochę dziwaczna i ekscentryczna. Czemu? Bowiem zawiera kilkanaście naprawdę niecodziennych fotografii, które mimo swojego niewiarygodnego wyglądu, to jednak według autora są autentyczne. O czym jest ta historia? Otóż początkowo pozornie zwykłe życie chłopca imieniem Jacob i jego późniejsze przygody obracają się wokół tych właśnie zdjęć.
Jacob w dzieciństwie słuchał opowieści dziadka o chwilach spędzonych w Walii, chłonął je jak gąbka wodę i w nie wierzył. Niestety w momencie, gdy powtórzył opowieści dziadka w szkole, to został wyśmiany z powodu swojej naiwności. Po tym wydarzeniu główny bohater poinformował swojego dziadka, że już nie wierzy w jego opowiastki. Po pewnym czasie jego dziadek Abraham Portman zmarł, a życie chłopca diametralnie się zmieniło... na lepsze czy gorsze?
Tego dowiecie się sami, gdy sięgniecie biorąc po opisywaną tutaj osobliwą powieść, która pochłania niczym wir wodny, którego końca nie widać.
Jedynym minusem jest przekręcenie tytułu powieści przez tłumacza. W oryginale są słowa: "Miss Peregrine", które należy przetłumaczyć "panna Peregrine".
To pierwsza tego typu powieść młodzieżowa, którą miałam okazję przeczytać. Polecam ją młodzieży, ale również dorosłym. Wręcz trzeba zapoznać się z jej treścią oraz z zamieszczonymi w niej fotografiami.

Wkrótce pojawi się recenzja „Miasta Cieni”.


Recenzja dla:

Media Rodzina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań" - Radosław Swigon

Dziś przedstawię wam moją opinię o książce, która z pewnością przyda się maturzystom zdającym język angielski na poziomie podstawowym. Jest to „Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań”. Planuję zdawać z języka angielskiego na obu poziomach, ale na szczęście nie w tym roku. Radosław Swigon jest właścicielem wydawnictwa Enset i portalu edukacyjnego dla maturzystów. Zajmuje się również kampaniami reklamowymi, fotografią i spotami wideo oraz uczy angielskiego i przedmiotów zawodowych z informatyki.

"Charlotte i pierwsza miłość" - Nele Neuhaus

Po przygodach łowczyni nagród, czas na Charlotte i jej konia, który nazywa się Won Da Pie. To już czwarta część cyklu książek o dziewczynie kochającej konie, napisana przez Nele Neuhaus, która jest też autorką uwielbianych przeze mnie kryminałów. „Charlotte i pierwsza miłość” potraktowałam jako odskocznię od bardziej wymagających lektur, pogrążyłam się w lekturze dla relaksu. W tym tomie nasza Charlotte i jej koń, oprócz oczekiwania na przeprowadzkę do nowej stadniny, mają okazję wystąpić na pierwszych swoich zawodach. Jak im pójdzie? Dziewczyna również nawiązuje mocniejsze więzi z Katie oraz szczególną z Simonem, jednak kłóci się bardzo często ze swoją najlepszą przyjaciółką Doro. Znają się od dziecka, więc jest zaskoczona jej zachowaniem. Jednak Charlotte, mimo sprzeczek z Doro, nadal dzielnie walczy o stadninę i jej przyszłość. Grupa ludzi chce zmienić charakter stadniny na model skupiający się na jednej dziedzinie jeździeckiej. Na najbliższym zebraniu rady rozstrzygn

"Anielska" - Cynthia Hand

Anielska  to kontynuacja książki  Nieziemska  autorstwa Cynthi Hand. Na wstępie zaprezentuję krótkie streszczenie poprzedniej części. Główną bohaterką jest Clara Gardner. Dowiaduje się, że jest owocem miłości swojej matki i ojca, który okazał się być aniołem. Z tego powodu ma nadnaturalne moce i jest anielitką. Poznaje sekret, że każdy anielita musi w swoim życiu wykonać powierzone mu zadanie, a wskazówki śnią się w nocy lub są przekazywane podczas wizji na jawie. W pierwszej części dziewczynie nie udaje się wypełnić swojej misji, a przystojny Christian Presccot, któremu miała uratować życie, okazuje się anielitą. źródło