Przejdź do głównej zawartości

"Dobra Siostra” - Drusilla Campbell

Kiedy zaczęłam czytać powieści z serii „Gorzka Czekolada”, to nie przypuszczałam, że bardzo mnie to wciągnie. Z każdą kolejną książką coraz bardziej lubię te „czekoladowe” klimaty. Tym razem z zapałem godnym książkoholika przeczytałam powieść „Dobra Siostra” Drusilli Campbell. Autorka czerpała inspiracje z prawdziwych wydarzeń i doświadczeń wielu kobiet, również tych pochodzących z jej własnej rodziny (jej matki).


Drusilla Campbell urodziła się w Melbourne w Australii, od szóstego roku życia mieszka w Stanach Zjednoczonych – obecnie w San Diego. Już od dziecka lubiła pisać. Jest cenioną i nagradzaną autorką kilkunastu książek m.in. „Blood Orange”, „Bone Lake”, „When She Came Home” i „ Little Girl Gone”.

Pewnego dnia w San Diego dochodzi do wydarzenia, które nigdy i nigdzie nie powinno mieć miejsca. Mała Merell dzwoni na policję i zgłasza, że jej mamusia chce utopić jej najmłodszą siostrę w przydomowym basenie. Podczas interwencji policji dorośli, którzy byli na miejscu, składają całkiem odmienne zeznania od tego, co dziewięcioletnia dziewczynka powiedziała przez telefon. Jej zachowanie nazywają wybrykiem i tłumaczą, że chciała wypróbować w praktyce działanie numeru alarmowego, którego dopiero się nauczyła. Dziewczynka po rozmowie z babcią postanawia dla dobra matki skłamać i potwierdzić wersję ustaloną przez resztę rodziny. Jednak to tylko wierzchołek góry lodowej problemów rodziny Duranów. Jakiś czas później ma miejsce kolejny incydent z udziałem Simon, czyli matki dziewczynek, oraz jej trzech córek, a dokładniej czterech, gdyby policzyć też najmłodszą - jeszcze nienarodzoną. Ta rodzinna tragedia przepełnia czarę goryczy.

Jak to wszystko skończy się dla Simone i jej dziewczynek? Jaki to będzie mieć wpływ na jej męża i resztę rodziny? Co będzie konsekwencją jej choroby i postępowania?


Książka, jak wspomniałam na początku wchodzi w skład serii, która mnie wciągnęła niczym wir na oceanie. Powieść przejmująco przedstawia problem dotyczący wielu świeżo upieczonych matek, ukazuje też wpływ całej sytuacji na bliskich. Ta książka może pomóc w rozpoznaniu ważnych pierwszych symptomów. Uważam, że to jest świetna książka. Polecam osobom pełnoletnim ze względu na użyte(chwilami) niecenzuralne słownictwo, chociaż mam świadomość, że opisany problem dotyczy czasami też nastoletnich matek.

Recenzja dla:

Media Rodzina

Komentarze

  1. Seria... niestety nie znam :( Zapowiada się ciekawie, tylko okładka jakoś do mnie nie przemawia. Pusta, nie przyciąga wzroku, nie budzi zainteresowania...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

„Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań" - Radosław Swigon

Dziś przedstawię wam moją opinię o książce, która z pewnością przyda się maturzystom zdającym język angielski na poziomie podstawowym. Jest to „Matura z języka angielskiego. Zbiór zadań”. Planuję zdawać z języka angielskiego na obu poziomach, ale na szczęście nie w tym roku. Radosław Swigon jest właścicielem wydawnictwa Enset i portalu edukacyjnego dla maturzystów. Zajmuje się również kampaniami reklamowymi, fotografią i spotami wideo oraz uczy angielskiego i przedmiotów zawodowych z informatyki.

"Charlotte i pierwsza miłość" - Nele Neuhaus

Po przygodach łowczyni nagród, czas na Charlotte i jej konia, który nazywa się Won Da Pie. To już czwarta część cyklu książek o dziewczynie kochającej konie, napisana przez Nele Neuhaus, która jest też autorką uwielbianych przeze mnie kryminałów. „Charlotte i pierwsza miłość” potraktowałam jako odskocznię od bardziej wymagających lektur, pogrążyłam się w lekturze dla relaksu. W tym tomie nasza Charlotte i jej koń, oprócz oczekiwania na przeprowadzkę do nowej stadniny, mają okazję wystąpić na pierwszych swoich zawodach. Jak im pójdzie? Dziewczyna również nawiązuje mocniejsze więzi z Katie oraz szczególną z Simonem, jednak kłóci się bardzo często ze swoją najlepszą przyjaciółką Doro. Znają się od dziecka, więc jest zaskoczona jej zachowaniem. Jednak Charlotte, mimo sprzeczek z Doro, nadal dzielnie walczy o stadninę i jej przyszłość. Grupa ludzi chce zmienić charakter stadniny na model skupiający się na jednej dziedzinie jeździeckiej. Na najbliższym zebraniu rady rozstrzygn

"Anielska" - Cynthia Hand

Anielska  to kontynuacja książki  Nieziemska  autorstwa Cynthi Hand. Na wstępie zaprezentuję krótkie streszczenie poprzedniej części. Główną bohaterką jest Clara Gardner. Dowiaduje się, że jest owocem miłości swojej matki i ojca, który okazał się być aniołem. Z tego powodu ma nadnaturalne moce i jest anielitką. Poznaje sekret, że każdy anielita musi w swoim życiu wykonać powierzone mu zadanie, a wskazówki śnią się w nocy lub są przekazywane podczas wizji na jawie. W pierwszej części dziewczynie nie udaje się wypełnić swojej misji, a przystojny Christian Presccot, któremu miała uratować życie, okazuje się anielitą. źródło